دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

 این روزها اخبار چشم‌نواز از همدلی طلایی زنان در گوشه و کنار کشور دست‌به‌دست می شود. کمک‌کردن مردم به مظلومان و مجاهدان عالم سابقه‌دار است و امر جدیدی نیست اما این هدیه زنانه رنگ دیگری دارد.

محسن مهدیان

به گزارش همشهری آنلاین، محسن مهدیان؛ مدیرمسئول روزنامه همشهری نوشت، روایت چند شب پیش یکی از اقوام چنین بود: در هیئت هفتگی اعلام کردیم که برای جبهه مقاومت می‌خواهیم کمک مالی جمع کنیم. هرکس همراه است بسم الله.

و ادامه ماجرا در عکس های تلفن همراهش بود؛ تصاویری از طلاهای چیده شده روی پارچه‌سبز؛ از سکه و انگشتر و پلاک ساده تا چند دست سرویس زینتی و جواهرات. زیباتر این بود که این طلاها را در گروه دیگری، به مزایده گذاشتند و مردم آنها را به چند برابر قیمت خریداری کردند تا پول بیشتری برای مقاومت جمع شود.

این روزها اخبار چشم‌نواز از همدلی طلایی زنان در گوشه و کنار کشور دست‌به‌دست می شود. کمک‌کردن مردم به مظلومان و مجاهدان عالم سابقه‌دار است و امر جدیدی نیست اما این هدیه زنانه رنگ دیگری دارد.

این ایثار طلایی را دقیق‌تر ببینیم:
همدلی طلایی تنها کمک مالی نیست؛ آنها از زینت خود گذشتند. زینت جزئی از زندگی و هویت و اسباب زیبایی آنهاست. ارزش این هبه زنانه را نباید تنها در کمک مادی خلاصه کرد.

این گذشت مادی حتی فراتر از ارزش زیبایی و زینتی است. طلا در جامعه ما نقش سرمایه و ذخیره زندگی را بازی می‌کند. از پس‌انداز و اندوخته زندگی‌شان گذشتند؛ ذخایری که احتمالاً برای جهیزیه یا خرید مسکن و یا حتی روزهای مبادای زندگی محسوب می‌شود.
اما از این مهم‌تر بلوغ سیاسی و معنوی این مردم است.

یک وقت دغدغه نفع فردی داریم و هدیه می‌کنیم. یک وقت به بهانه نفع جمعی یک کشور، گذشت می‌کنیم. اما یک وقت از مرزها عبور کرده و برای مأموریت الهی یک امت ایثار می‌کنیم. این آگاهی انقلابی زنان ماست.
و این همه را بگذارید کنار لبیک به حکم رهبرانقلاب که هرکس هرجا هرچه در توان دارد برای مجاهدان مقاومت به میدان بیاورد. این هبه طلایی هم ایثار است و هم لبیک به حکم شرعی ولی زمان.

روح امام شاد... درباره تلاش و ایثار زنان در پشت جبهه در تعابیری آسمانی و توفانی و دل‌انگیز می‌گفت: اینها هدیه الهی است. باید قدر این نعمت را بدانیم. می‌فرمود باید به آنها اقتدا کنیم. ما باید از اینها اخلاق اسلامی و ایمان و یاد خدا را یاد بگیریم... .

کد خبر 890554
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha